Gezonde School

Het vignet Gezonde School is een kwaliteitskeurmerk voor scholen die werken aan het verbeteren van de gezondheid van hun leerlingen. Basisschool Bergmolen is sinds enkele jaren eigenaar van het vignet Gezonde School. Wij zijn trots op dit vignet! Wat ligt aan de basis van onze Gezonde School?

• We werken met de methode Leefstijl.
  • We zorgen dat de leerlingen een veilige basis hebben.
  • We zorgen voor constructief overleg met de ouders van onze leerlingen.
  • We bieden een sociale vaardigheidstraining aan en volgen de sociale ontwikkeling van onze leerlingen nauwgezet.

Zo zorgen we voor actieve en gezonde leerlingen, een veilige schoolomgeving, een fris klimaat én hebben we aandacht voor de persoonlijke en sociale ontwikkeling van onze kinderen. Dit vinden wij belangrijk, omdat het allemaal bijdraagt aan een gezondere leefstijl, betere schoolprestaties en minder schooluitval.

Als school kun je een keuze maken uit een aantal thema's. Wij zijn in de afgelopen jaren aan de slag gegaan met de thema's 'Relaties en seksualiteit', 'Welbevinden' en 'Roken, Alcohol- en Drugspreventie'. Voor alledrie hebben wij het certificaat ondertussen behaald!

Gezonde School is een samenwerking tussen diverse landelijke organisaties. Kijk voor aanvullende informatie op Gezonde School.