ANWB Streetwise

Ook wij als school voelen ons verantwoordelijk voor de verkeersveiligheid van uw kind. Daarom nodigen wij tweejaarlijks ANWB Streetwise uit om een bezoek aan onze school te brengen.

Streetwise is een praktisch maar ook leuk, leerzaam en uitdagend verkeersprogramma voor alle leerlingen van de basisschool.  Professionele instructeurs komen een ochtend naar de school en geven verkeerstrainingen op maat. Met speciaal ontwikkelde lesmaterialen zoals electro- en rijlesauto's, zebrapaden, verkeerslichten, opblaasbare auto's en een fietsparcours, wordt de praktijk zoveel mogelijk nagebootst. De vier onderdelen zijn:

Groep 1 en 2: Toet toet
Een speelse introductie op gevaarherkenning, herkennen van verkeersgeluiden, veilig oversteken, gebruik van autogordel en autostoeltje.

Groep 3 en 4:  Blik en klik
Verdere behandeling van gevaarherkenning, veilig oversteken en de noodzaak van gebruik van de autogordel in een autostoeltje.

Groep 5 en 6: Hallo auto
Invloed van reactiesnelheid, inschatten van de remweg van een auto en het juiste gebruik van een veiligheidgordel.

Groep 7 en 8 : Trapvaardig
Gevaarherkenning, fietsvaardigheden en fietsbeheersing.

Wilt u zien hoe een en ander  in de praktijk werkt? Zie ANWB Streetwise en bekijk het filmpje op de site.