Verkeer

Verkeersveiligheid is een belangrijk aspect binnen de ontwikkeling van onze leerlingen.

In groep 7 nemen onze leerlingen deel aan het Verkeersexamen van Veilig Verkeer Nederland.
Schoolbreed nemen onze leerlingen deel aan  ANWB Streetwise en ANWB Lichtbrigade.​

BVL

BVL staat voor Brabants VerkeersveiligheidsLabel. Het BVL biedt basisscholen en gemeenten de helpende hand om structureel en meer op de praktijk van alle dag gerichte verkeerseducatie te geven. Het is een parapluproject van de provincie Noord-Brabant voor verkeerseducatie.

Structurele verkeerseducatie Het label is een bewijs dat verkeersveiligheid structureel deel uitmaakt van het schoolbeleid. De leerlingen krijgen verkeerslessen en er zijn verkeersprojecten met praktische oefeningen. Verder is er aandacht voor de schoolomgeving en zijn de wegen er naartoe zo verkeersveilig mogelijk.

Het doel van ons verkeersonderwijs is kennis en vaardigheden bijbrengen alsmede sociaal gedrag aanleren, waardoor een veilige verkeersbeleving bij kinderen beoogd wordt. Om dit te bereiken wordt er in alle groepen gewerkt met de methode ‘Wijzer! Verkeer’. In groep 7 doen de kinderen mee aan het Nationaal Verkeersexamen, dat bestaat uit een theoretisch en een praktisch gedeelte.   Onze school bezit het Brabants VerkeersveiligheidsLabel (BVL). Het BVL is een project waarin scholen structureel werken aan verkeerseducatie om zodoende bij te dragen aan de verkeersveiligheid van de jeugd. Het uiteindelijke doel is minder jeugdige slachtoffers in het verkeer. Op school bestaat er een werkgroep verkeer die buiten de methode om andere activiteiten organiseert in het kader van het BVL.